ART BLOG NAŠA DIJASPORA NATJEČAJI MARKETING ARHIVA POŠALJITE VIJEST
  • stela
  • rovkop
SMRTNONOSNI IZAZOVI

mobdjeca.png

MUP RS-a izdao je upozorenje zbog obavijesti koju su dobili od Interpola da je za 3. ožujka najavljeno masovno samoubojstvo mladih osoba na društvenoj mreži TikTok. Stoga su apelirali na roditelje, posebno na one koji znaju da su njihova djeca aktivna na društvenim mrežama i da imaju profil na TikToku, da odmah provjere aktivnosti djece, piše Večernji list BiH. 

Novi izazovi

- Apeliramo i na to da im ovih dana posvete posebnu pozornost u smislu stalnog nadzora. Iako se, prema do sada prikupljenim informacijama, ovaj poziv odnosi na lokalnu TikTok grupu u Rusiji, pripadnici Ministarstva u cilju prevencije bilo kakve negativne posljedice pristupaju s maksimalnom opreznošću - navode iz MUP-a.

Nasreću, 3. veljače ništa što bi koincidiralo s ovim izazovom nije zabilježeno u BiH, ali je upozorenje MUP-a svakako nešto što ledi krv u žilama. Iz MUP-a su istaknuli da se u RS-u vrše provjere navedene informacije, odnosno je li bilo evidentiranih prijava da se dijele navedeni ili slični sadržaji.

Društvene mreže pogodno su tlo za razne prijevare, krađe, a jedna od najbrutalnijih i najopasnijih stvari određeni su vidovi “zabave” koji nekada mogu imati i koban završetak. I posljednji trend na TikToku koji je stigao s Balkana također može biti fatalan. Igra ide ovako: auto staje pred pješačkim prijelazom jer mu je na semaforu crveno. Za pješake je zeleno svjetlo, a tik uz pješački prijelaz stoji nekoliko maloljetnika. U trenutku kada se pali crveno svjetlo za pješake, kada kreće žuto pa zeleno za vozače, jedno dijete istrčava na zebru, uradi nekoliko sklekova i otrči. Njegovo društvo to snima i ponosno objavljuje na TikToku – imaju materijal za novi izazov.

Druga varijanta izazova je da dijete legne na ulicu dok automobil ide k njemu. Kada vozač vidi dijete i počne kočiti, dijete i dalje leži – sve dok se auto opasno ne približi. Tek tada ustaje i otrči. To je ukratko scenarij za jezivi izazov koji je započeo u Americi, a nekoliko djece završilo je na hitnoj pomoći jer vozači nisu stigli zakočiti navrijeme. Ovaj se izazov u međuvremenu proširio svijetom, a, kako navode hrvatski mediji, stigao je i do Zagreba.

Još jedan izazov na ovoj među djecom popularnoj platformi naizgled nije toliko ekstreman, ali također može biti fatalan. “Blackout Challenge”, izazov u kojem djeca stežu remen oko vrata, odnio je nekoliko žrtava diljem svijeta, pa i u našem susjedstvu. Tu je i polijevanje lica vrelim voskom, rezanje nožem ili skalpelom...

Roditeljska predostrožnost

Društvene mreže nisu bezazlene, a TikTok, jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, u posljednje dvije godine doživjela je veliku ekspanziju. Popularnost TikToka na kojem je video dominantan sadržaj velika je i u BiH. No, kako to u internetskom svijetu obično biva, mreža kojom se bavio čak i bivši američki predsjednik Donald Trump, osim mnoštva zabavnog sadržaja, ima i svoju tamnu stranu. Tragedije u kojima stradaju djeca još jednom su ukazale na veliki problem s kojim se susreću roditelji - kako kontrolirati koje sadržaje s interneta prate i gledaju djeca. Ono što je vrlo čest slučaj, osobito kada su u pitanju tinejdžeri, jest da djeca bolje koriste informatičke uređaje od roditelja.

Kada je u pitanju TikTok ,mnogo je nedoumica pa roditeljima donosimo nekoliko korisnih savjeta. Korištenje bilo koje društvene mreže može biti rizično, ali djeci je moguće da sigurno koriste aplikaciju uz nadzor odraslih. Kada se prijavite za TikTok kao dijete od 13 do 15 godina, vaš je račun privatan, samo prijatelji mogu komentirati videozapise, a drugi korisnici ne mogu “duetirati” s vašim videozapisima. Samo korisnici stariji od 18 godina mogu uživo prenositi i koristiti izravne poruke, a samo korisnici stariji od 18 godina mogu kupovati, slati ili primati virtualne darove.

Roditelji mogu koristiti i ograničeni način rada za kontrolu ili obiteljski sigurnosni način za uparivanje svog računa s djetetom radi upravljanja postavkama.

Vecernji.ba

0
0
0
s2sdefault

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

E-mail

info@notra.ba

Marketing

marketing@notra.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2020 NoTra Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17