Uskoro počinje izgradnja brze ceste od novog mosta na Savi do Okučana, koja je i uvjet da most u Gradišci između Hrvatske i BiH po završetku radova bude stavljen u funkciju, potvrđeno je iz Hrvatskih cesta.
Posao vrijedan skoro 70 milijuna KM, točnije 286 milijuna kuna bez PDV-a, nakon natječaja, dobio je Integral inženjering iz Laktaša, javlja BL Portal.
Iz Hrvatskih cesta napominju da su za gradnju brze ceste osigurana financijska sredstva i da je u tijeku postupak javne nabave za usluge nadzora nad izvođenjem radova.
Izvođač radova željno iščekuje uvođenje u posao i već radi na uređenju prostorija za potrebe tehničkog osoblja izvođača, nadzora i investitora. Također je u tijeku priprema smještajnih kapaciteta za potrebe radnika koji će raditi na realizaciji projekta, tako da vjerujemo da će se po sklapanju ugovora za pružanje usluga nadzora u vrlo kratkom vremenu započeti i s izvođenjem radova, kažu u HC.
Radi se o gradnji druge faze pristupne prometnice u dužini od 4,1 kilometra, a rok za završetak radova je 24 mjeseca. Te dvije godine roka mogle bi značiti da će most čiji završetak je najavljen za proljeće iduće godine bar još godinu dana praktično biti neupotrebljiv.
Projektnom dokumentacijom predviđeno je spajanje II faze na postojeću državnu cestu južno od mjesta Novi Varoš, dok je III fazom predviđen spoj brze ceste na postojeće naplatne kućice, izlaz Okučani. U sklopu projekta izgradnje II faze predviđena je i izgradnja platoa za potrebe graničnog prelaza, odnosno policije i carine, navode iz Hrvatskih cesta.
Podsjećaju da je do završetka radova na mostu ostalo nešto više od devet mjeseci i da je rok 30. svibnja 2022. godine.
Očekuje se da će novi most, kada bude stavljen u funkciju, značajno rasteretiti granični prijelaz u Gradišci, otvoriti koridor ka Mađarskoj i autoceste u BiH povezati s europskim prometnicama.
Predviđeno je da most bude dug 426, a širok 22,6 metara. Bit će izgrađen od čelične konstrukcije, s četiri traka, po dva u svakom smjeru.
Radove na mostu izvodi međunarodni konzorcij, kojeg čine Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža. Bosna i Hercegovina i Hrvatska most plaćaju po pola, a svaka strana financira svoj prilaz.
Dnevnik.ba