× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • SVE IH JE MANJE

vozac_kamiona_2.jpg

Iz Bosne i Hercegovine je u protekle tri godine otišlo pet tisuća profesionalnih vozača kamiona. Osim većih plata i boljih uvjeta rada, vozači koji se odluče za rad u zemljama Europske unije, ne čekaju na granici, kao što je uobičajena procedura za vozače u Bosni i Hercegovini.

“Prije četiri godine odlučio sam raditi za hrvatsku prevozničku firmu, jer mi je plata zarađena u Bosni i Hercegovini bila nedovoljna da prehranim obiteljima”, kaže za BHT1 vozač kamiona Vladimir Soldatić. Problem je bio i što ovdašnje prevozničke firme plaćaju po broju prijeđenih kilometara, što se nikako ne isplati vozačima koji dugo čekaju na granici. 

"U hrvatskim firmama većina plaća na dnevnicu i nemamo puno granica, zastoja, možemo dosta učinka napraviti. Vrijeme provedeno u kamionu nije lagano. Tu si odvojen od obitelji, nedostaju djeca, imam malu djecu koja mi najviše fale“, kaže Vladmir Soldatić, vozač kamiona iz Bosanske Gradiške. Duge kolone kamiona su svakodnevni prizor na carinskom terminalu u Gradišci.

Vozači ponekad čekaju i dva dana da dođu na red za carinjenje. To je jedan od razloga zašto odlaze iz BiH u zemlje EU. Jovo Cvijić, iz Uduženja prevoznika u Vanjskotrgovinskoj komori BiH kaže: „Prosjek plaća vozača u inozemstvu je 1800 do 2500 eura, a prosjek plaća u našim transportnim kompanijama naši vozači zarade od 1000 do 1300 eura.

“ Sve više kamiona, a posebice cisterni u BiH nema tko voziti. Vozači cisterni, koji moraju posjedovati ADR licencu za prevoz opasnih i lako zapaljivih materija mjesečno u inozemstvu, zarade i do 4000 eura.

Prema podacima Udruženja prevoznika za međunarodni transport, Bosnu i Hercegovinu je u protekle dvije godine, osim vozača, napustilo i 1300 prevozničkih firmi koje su se preregistrirale u Sloveniji, zbog boljih i jednostavnijih uvjeta poslovanja.

„Što se tiče profesionalnih vozača iz BiH u protekle dvije godine, a i u 2021. se taj trend nastavio, otišlo je 5000 vozača. Najveći problem su vozači za prjevoz cisterni i opasnih materija. Svakoj prevozničkoj kompaniji u BiH i RS nedostaje od pet do 50 profesionalnih vozača“, kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni promet RS. 

Prijevoznici u BiH traže od nadležnih bolje uvjete poslovanja kako bi povećanjem plata zadržali vozače da ne odlaze iz zemlje. Do toga bi se, kažu, došlo povratom trošarine iz goriva, pojednostavljenjem procedure na granici i jeftinijom registracijom

Notra.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • SVE IH JE MANJE

vozac_kamiona_2.jpg

Iz Bosne i Hercegovine je u protekle tri godine otišlo pet tisuća profesionalnih vozača kamiona. Osim većih plata i boljih uvjeta rada, vozači koji se odluče za rad u zemljama Europske unije, ne čekaju na granici, kao što je uobičajena procedura za vozače u Bosni i Hercegovini.

“Prije četiri godine odlučio sam raditi za hrvatsku prevozničku firmu, jer mi je plata zarađena u Bosni i Hercegovini bila nedovoljna da prehranim obiteljima”, kaže za BHT1 vozač kamiona Vladimir Soldatić. Problem je bio i što ovdašnje prevozničke firme plaćaju po broju prijeđenih kilometara, što se nikako ne isplati vozačima koji dugo čekaju na granici. 

"U hrvatskim firmama većina plaća na dnevnicu i nemamo puno granica, zastoja, možemo dosta učinka napraviti. Vrijeme provedeno u kamionu nije lagano. Tu si odvojen od obitelji, nedostaju djeca, imam malu djecu koja mi najviše fale“, kaže Vladmir Soldatić, vozač kamiona iz Bosanske Gradiške. Duge kolone kamiona su svakodnevni prizor na carinskom terminalu u Gradišci.

Vozači ponekad čekaju i dva dana da dođu na red za carinjenje. To je jedan od razloga zašto odlaze iz BiH u zemlje EU. Jovo Cvijić, iz Uduženja prevoznika u Vanjskotrgovinskoj komori BiH kaže: „Prosjek plaća vozača u inozemstvu je 1800 do 2500 eura, a prosjek plaća u našim transportnim kompanijama naši vozači zarade od 1000 do 1300 eura.

“ Sve više kamiona, a posebice cisterni u BiH nema tko voziti. Vozači cisterni, koji moraju posjedovati ADR licencu za prevoz opasnih i lako zapaljivih materija mjesečno u inozemstvu, zarade i do 4000 eura.

Prema podacima Udruženja prevoznika za međunarodni transport, Bosnu i Hercegovinu je u protekle dvije godine, osim vozača, napustilo i 1300 prevozničkih firmi koje su se preregistrirale u Sloveniji, zbog boljih i jednostavnijih uvjeta poslovanja.

„Što se tiče profesionalnih vozača iz BiH u protekle dvije godine, a i u 2021. se taj trend nastavio, otišlo je 5000 vozača. Najveći problem su vozači za prjevoz cisterni i opasnih materija. Svakoj prevozničkoj kompaniji u BiH i RS nedostaje od pet do 50 profesionalnih vozača“, kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni promet RS. 

Prijevoznici u BiH traže od nadležnih bolje uvjete poslovanja kako bi povećanjem plata zadržali vozače da ne odlaze iz zemlje. Do toga bi se, kažu, došlo povratom trošarine iz goriva, pojednostavljenjem procedure na granici i jeftinijom registracijom

Notra.ba

REDAKCIJA PORTALA

kristijankristo18@hotmail.com

Marketing

marketing@notra.ba

Copyright 2007-2023 NOTRA Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više