× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • UPOZORENJE

l_7d0b187421667b51a35e3bddebcacc98.jpg

Javno poduzeće BH Pošta je upozorilo građane da ne nasjedaju na lažne poruke o neuspjeloj dostavi pošiljki.

Pojava cyber napada u kojem osobe pokušavaju prevariti pojedince da otkriju osjetljive informacije, poput korisničkih imena, lozinki, brojeva kreditnih kartica ili drugih osobnih podataka (tzv. “phishing”) je problem s kojim se naši građani susreću u sve većem broju i koji je u zadnje vrijeme kod nas intenziviran proliferacijom web shoppinga.

Napadači se obično predstavljaju kao legitimne, pouzdane institucije – poput banaka, državnih agencija ili kompanija – kako bi stvorili osjećaj hitnosti i potaknuli žrtve da brzo reaguju, bez detaljnog pregleda poruke. Phishing napadi su izuzetno efikasni jer iskorištavaju sklonost povjerenju u poznate brendove ili institucije, a kod nas su i dalje relativno nova pojava.

BH Pošta je, kao poštanski operater, zajedno s bankama i e-shop platformama u samom vrhu liste najranjivijih pravnih subjekata u smislu zloupotrebe imena i loga s ciljem obmane i pridobijanja podataka njihovih korisnika.

- Svjesni potencijalnog rizika, prijetnju smo identificirali u ranoj fazi i promptno poduzeli aktivnosti na ograničavanju i ublažavanju potencijalne štete za građane i kompaniju. Njih provodimo u kontinuitetu, intenzivirano od 2022. godine - ističu iz BH Pošte.

Aktivnosti među ostalim obuhvaćaju provjeru sigurnosti sustava i podataka korisnika, a iz BH Pošte ističu da kao dio njihove posvećenosti poboljšanju sigurnosti, provode detaljan pregled njihovih sustava, sigurnosne tehnologije i informiraju zaposlenike o potencijalnim rizicima kako bi ostali ispred evoluirajućih prijetnji. Napominju da sustavi obrade podataka, web platforme i drugi kanali komunikacije BH Pošte nisu bili kompromitirani niti u jednom trenutku te da svi pokušaji prevare dolaze putem lažnih linkova generiranih izvana.

Kada je riječ o informiranju građana i podizanju svijesti o mogućnosti prevare napominju da kontinuirano objavljuju upozorenja na web stranici i profilima BH Pošte na društvenim mrežama, u kojima apeliraju na sve korisnike i građane da budu oprezni i ne ulaze u lažne poruke ili linkove u njima, da ne ostavljaju osobne podatke i podatke o bankovim karticama jer oni mogu biti iskorišteni od trećih osoba za kriminalne radnje i to uglavnom za krađu novca s njihovih bankovnih računa ili za druge vrste zloupotreba osobnih podataka.

Osim toga, kako dodaju, u medijima su više puta objavili istu vrstu upozorenja, a sve u cilju da što veći broj građana bude informiran o navedenim zloupotrebama kako ne bi postali žrtve internet prevara.

Iz BH Pošte u priopćenju za javnost dodaju da od 2022. godine redovno prijavljuju pokušaje lažnog predstavljanja kao JP “BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo Federalnoj upravi policije i MUP-u KS sa zahtjevom za poduzimanje potrebnih koraka kako bi se spriječila eventualna šteta građanima i poduzeću “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo. Također upućuju građane na smjernice za zaštitu od cyber kriminala na web stranici MUP-a KS (https://mup.ks.gov.ba/kampanja/zastitimo-se-od-cyber-kriminala).

- Pokušaji phishinga lažnim predstavljanjem trećih osoba kao “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo se događaju u kontinuitetu, s intervalima pojačanog obujma i intenziteta, u kojima zaprimimo veći broj upita korisnika. Tada se obično radi o novom vidu prevare ili o novom načinju stupanja u kontakt s korisnicima.  Posljednjih dana smo zaprimili veći broj upita vezanih za lažne SMS poruke u formi "obavijesti" o dospijeću pošiljke gdje se traže podaci o adresi, kako bi se navodna pošiljka “mogla isporučiti” gdje se vidi da osoba koja najvjerojatnije pokušavaju zloupotrebiti bankovne podatke korisnika, koriste službeni naziv i logo “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo, kako bi izgledalo da je način na koji se vrše prevare i otuđenja legitiman način poslovanja “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo. Ovaj tip pokušaja prevare je zabilježen u većem intenzitetu i protekle godine, u istom razdoblju - navode iz BH Pošte.

Drugi najčešći vid pokušaja prevare, kako dodaju, jesu lažni oglasi u kojima se nude "nepotraženi i izgubljeni paketi" na prodaju. Ovi oglasi uglavnom targetiraju korisnike društvenih mreža i mogu se javljati manjom ili većom frekvencijom na različitim pozicijama unutar Facebook, Instagram i TikTok platformi.

- Molimo građane da uvijek prijave ove oglase kao lažne, putem opcije koju ove platforme nude. Pored ovih, zabilježili smo i pokušaje prevare izravnim kontaktom korisnika web platformi za kupoprodaju te pozivom na prijavu za “novčane grantove”, “državne subvencije” putem izravnih poruka na društvenim mrežama. Zajedničko za sve ove vidove pokušaja prevare jeste da se osoba lažno predstavljaju kao “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo i da će u jednom trenutku tražiti osobne podatke građana, najčešće ime, prezime i broj bankovne kartice, uz krinku da se obavlja neki vid potrebne novčane transakcije (plaćanje dostave, dopuna podataka itd.). Nakon ovoga obično slijedi pokušaj krađe novca s bankovnog računa. U tim slučajevima, potrebno je hitno se obratiti banci, koja je izdala karticu, kako bi oni pomogli u sprječavanju daljnje zloupotrebe bankovnih računa ističu iz BH Pošte. 

Apelirali su još jednom na građane da budu na oprezu i da ne otvaraju lažne poruke ili linkove u njima, te zamolili da budu svjesni mogućih prevara putem interneta. Ukoliko dobiju ovakvu poruku, prije bilo kakvog njenog otvaranja, mogu kontaktirati BH Poštu za pravovremenu informaciju, a kako ne bi napravili grešku i dali svoje osobne i bankovne podatke.

- Ponovo naglašavamo da BH Pošta ne traži svojim korisnicima osobne podatke u smislu broja bankovne kartice i druge sigurnosne osobne podatke niti BH Pošta svojim korisnicima šalje ovakve vrste poruka. Sve pokušaje prevara i zloupotreba podataka građani mogu prijaviti na službene Facebook i Instagram profile BH Pošte, te na e- mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili da se obrate policiji - priopćeno je iz JP BH Pošta.

Notra.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • UPOZORENJE

l_7d0b187421667b51a35e3bddebcacc98.jpg

Javno poduzeće BH Pošta je upozorilo građane da ne nasjedaju na lažne poruke o neuspjeloj dostavi pošiljki.

Pojava cyber napada u kojem osobe pokušavaju prevariti pojedince da otkriju osjetljive informacije, poput korisničkih imena, lozinki, brojeva kreditnih kartica ili drugih osobnih podataka (tzv. “phishing”) je problem s kojim se naši građani susreću u sve većem broju i koji je u zadnje vrijeme kod nas intenziviran proliferacijom web shoppinga.

Napadači se obično predstavljaju kao legitimne, pouzdane institucije – poput banaka, državnih agencija ili kompanija – kako bi stvorili osjećaj hitnosti i potaknuli žrtve da brzo reaguju, bez detaljnog pregleda poruke. Phishing napadi su izuzetno efikasni jer iskorištavaju sklonost povjerenju u poznate brendove ili institucije, a kod nas su i dalje relativno nova pojava.

BH Pošta je, kao poštanski operater, zajedno s bankama i e-shop platformama u samom vrhu liste najranjivijih pravnih subjekata u smislu zloupotrebe imena i loga s ciljem obmane i pridobijanja podataka njihovih korisnika.

- Svjesni potencijalnog rizika, prijetnju smo identificirali u ranoj fazi i promptno poduzeli aktivnosti na ograničavanju i ublažavanju potencijalne štete za građane i kompaniju. Njih provodimo u kontinuitetu, intenzivirano od 2022. godine - ističu iz BH Pošte.

Aktivnosti među ostalim obuhvaćaju provjeru sigurnosti sustava i podataka korisnika, a iz BH Pošte ističu da kao dio njihove posvećenosti poboljšanju sigurnosti, provode detaljan pregled njihovih sustava, sigurnosne tehnologije i informiraju zaposlenike o potencijalnim rizicima kako bi ostali ispred evoluirajućih prijetnji. Napominju da sustavi obrade podataka, web platforme i drugi kanali komunikacije BH Pošte nisu bili kompromitirani niti u jednom trenutku te da svi pokušaji prevare dolaze putem lažnih linkova generiranih izvana.

Kada je riječ o informiranju građana i podizanju svijesti o mogućnosti prevare napominju da kontinuirano objavljuju upozorenja na web stranici i profilima BH Pošte na društvenim mrežama, u kojima apeliraju na sve korisnike i građane da budu oprezni i ne ulaze u lažne poruke ili linkove u njima, da ne ostavljaju osobne podatke i podatke o bankovim karticama jer oni mogu biti iskorišteni od trećih osoba za kriminalne radnje i to uglavnom za krađu novca s njihovih bankovnih računa ili za druge vrste zloupotreba osobnih podataka.

Osim toga, kako dodaju, u medijima su više puta objavili istu vrstu upozorenja, a sve u cilju da što veći broj građana bude informiran o navedenim zloupotrebama kako ne bi postali žrtve internet prevara.

Iz BH Pošte u priopćenju za javnost dodaju da od 2022. godine redovno prijavljuju pokušaje lažnog predstavljanja kao JP “BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo Federalnoj upravi policije i MUP-u KS sa zahtjevom za poduzimanje potrebnih koraka kako bi se spriječila eventualna šteta građanima i poduzeću “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo. Također upućuju građane na smjernice za zaštitu od cyber kriminala na web stranici MUP-a KS (https://mup.ks.gov.ba/kampanja/zastitimo-se-od-cyber-kriminala).

- Pokušaji phishinga lažnim predstavljanjem trećih osoba kao “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo se događaju u kontinuitetu, s intervalima pojačanog obujma i intenziteta, u kojima zaprimimo veći broj upita korisnika. Tada se obično radi o novom vidu prevare ili o novom načinju stupanja u kontakt s korisnicima.  Posljednjih dana smo zaprimili veći broj upita vezanih za lažne SMS poruke u formi "obavijesti" o dospijeću pošiljke gdje se traže podaci o adresi, kako bi se navodna pošiljka “mogla isporučiti” gdje se vidi da osoba koja najvjerojatnije pokušavaju zloupotrebiti bankovne podatke korisnika, koriste službeni naziv i logo “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo, kako bi izgledalo da je način na koji se vrše prevare i otuđenja legitiman način poslovanja “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo. Ovaj tip pokušaja prevare je zabilježen u većem intenzitetu i protekle godine, u istom razdoblju - navode iz BH Pošte.

Drugi najčešći vid pokušaja prevare, kako dodaju, jesu lažni oglasi u kojima se nude "nepotraženi i izgubljeni paketi" na prodaju. Ovi oglasi uglavnom targetiraju korisnike društvenih mreža i mogu se javljati manjom ili većom frekvencijom na različitim pozicijama unutar Facebook, Instagram i TikTok platformi.

- Molimo građane da uvijek prijave ove oglase kao lažne, putem opcije koju ove platforme nude. Pored ovih, zabilježili smo i pokušaje prevare izravnim kontaktom korisnika web platformi za kupoprodaju te pozivom na prijavu za “novčane grantove”, “državne subvencije” putem izravnih poruka na društvenim mrežama. Zajedničko za sve ove vidove pokušaja prevare jeste da se osoba lažno predstavljaju kao “JP BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo i da će u jednom trenutku tražiti osobne podatke građana, najčešće ime, prezime i broj bankovne kartice, uz krinku da se obavlja neki vid potrebne novčane transakcije (plaćanje dostave, dopuna podataka itd.). Nakon ovoga obično slijedi pokušaj krađe novca s bankovnog računa. U tim slučajevima, potrebno je hitno se obratiti banci, koja je izdala karticu, kako bi oni pomogli u sprječavanju daljnje zloupotrebe bankovnih računa ističu iz BH Pošte. 

Apelirali su još jednom na građane da budu na oprezu i da ne otvaraju lažne poruke ili linkove u njima, te zamolili da budu svjesni mogućih prevara putem interneta. Ukoliko dobiju ovakvu poruku, prije bilo kakvog njenog otvaranja, mogu kontaktirati BH Poštu za pravovremenu informaciju, a kako ne bi napravili grešku i dali svoje osobne i bankovne podatke.

- Ponovo naglašavamo da BH Pošta ne traži svojim korisnicima osobne podatke u smislu broja bankovne kartice i druge sigurnosne osobne podatke niti BH Pošta svojim korisnicima šalje ovakve vrste poruka. Sve pokušaje prevara i zloupotreba podataka građani mogu prijaviti na službene Facebook i Instagram profile BH Pošte, te na e- mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili da se obrate policiji - priopćeno je iz JP BH Pošta.

Notra.ba

REDAKCIJA PORTALA

info@notra.ba

Marketing

marketing@notra.ba

Copyright 2007-2023 NOTRA Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više